නාට්‍ය හරියට දරුවො වගේ – ස්ටීවන් බර්කොෆ්

ස්ටීවන් බර්කොෆ්: ඔව්, මං වගේ කෙනෙකුට නාට්‍ය හරියට දරුවො වගේ. ඉතිං තමන්ගේ දරුවෝ ‍රැක ගන්න ඕන. ඕනම දරුවෙක් ඉන්න මවක්, කවුරු හරි තමන්ගේ දරුවට අතවරයක් කළොත් ඊට විරුද්ධව නැගී ඉන්නවා. හුඟාක් රචකයින්ට, හුඟාක් අධ්‍යක්ෂකවරුන්ට තමන්ගේ නාට්‍ය දරුවෝ වගේ නෙවේ. ඒ අය එකක් කරනව, ‘ආ දැන් අනිත් එකට යමු’, ඒ අය එක දවසක් විතර යනව, බලලා, සටහන් කිහිපයක්, ඊට පස්සේ ඒ අය යනවා.

නළුවෙක්, අධ්‍යක්ෂකවරයෙක්, නාට්‍ය රචකයෙක් වන ස්ටීවන් බර්කොෆ් (1937-) එංගලන්තයට සංක්‍රමණය වූ රුසියානු යුදෙව් ජාතික යුවළකගෙන් පැවත එන්නෙක් වන අතර ඔහු දැනට ලන්ඩන්වල පදිංචි වී සිටී. හැක්නිවල පාසල් කටයුතුවලින් පසුව, කලක් ඔහු භෝජනාගාරයක සේවකයෙකු වශයෙන් ද වෙළඳ සේවකයකු වශයෙන් ද කටයුතු කළේ ය. ඔහු ලන්ඩන්වල නළුවකු වශයෙන් පුහුණු වූ අතර පැරීසියේ ජක් ලෙ කොක් නම් අභිරූපණ කලාකරුවා යටතේ ද පුහුණු වූයේ ය. ඔහු 1968 දී ලන්ඩන් තියෙටර් කණ්ඩායම පිහිට වූ අතර ඔහු නිපදවූ කෆ්කාගේ ‘ද ට්‍රයල්’හි (1969) අනුවර්තනයත් සමඟ මහත් උද්වේගයකට හේතු විය. ඊස්ට් (East) (1975), ග්‍රීක් (Greek) (1979), ඩෙකඩන්ස් (Decadence) (1981) සහ වෙස්ට් (West) (1983) වැනි සිය ජනප්‍රිය නාට්‍ය නිෂ්පාදනවල ප්‍රධාන චරිතය රඟපාමින්, ඔහු උපාන්ත නෘත්‍යකලා ව්‍යාපාරයෙහි ප්‍රබල නිදහස් මතධාරියකු වශයෙන් කටයුතු කර ඇත. ඔහුගේ, ගෘහස්ථ මනඃකල්පිතයක් පිළිබඳ වූ, ‘වෙච්’ (Kvetch) 1991 දී හොඳම විකට නාට්‍යයට හිමි ඊව්නිං ස්ටෑන්ඩර්ඩ් සම්මානය දිනා ගත්තේය. ඔහුට මුළු හිතින් කරන වේදිකා වෘත්තියට අමතරව හොලිවුඩ්හි චිත්‍රපටවල දුෂ්ටයකුගේ චරිතය රඟපෑමේ සාරථකත්වයක් ද, ‘අයි ඈම් හැම්ලට්’ (I am Hamlet) (1989) සහ ඔහුගේ මතක සටහන් ‘‍ෆ්‍රී අසෝසියේශ්න්’ (Free Association) (1996) ආදිය ඇතුළත් ඵලදායී ලේඛන වෘත්තියක් ද තිබේ.

පහත පළවන්නේ ස්ටීවන් බර්කොෆ් සමග BBC Hard Talk වැඩ සටහන සඳහා සාරා මොන්ටගියු පැවැත්වූ සම්මුඛ සාකච්ඡාවකි.

ඉතිරිය සඳහා බලන්න ‘කතිකා‘ මංගල කලාපය

Advertisements