ඩෙරීඩාගේ ඩීකන්ස්ට්‍රක්ෂන් හෙවත් විසන්කාර කිරීම – ආචාර්ය නලීන් ස්වාරිස්

ආචාර්ය නලින් ස්වාරිස් අපගෙන් සමුගෙන තෙවසරක් සම්පූර්ණ වේ.

නලින් සුවාරිස්
නලින් සුවාරිස්

ඩෙරීඩා කියන්නේ ලෝකෙ තියන හැම ප්‍රශ්නයක්ම ඇති වෙන්නේ “සහ සම්බන්ධ ප්‍රතිපක්ෂ” නිසා කියලා (binary opposition). දෙකක් ස්වාධීනව පවතින දේවල් හැටියට (substances-නික්ත) මවා පෙන්වන (conrstruct) මේ දෙක ඇති වුනේ වෙනස difference, සංඥානනය-සන්න-කිරීමෙන් යන භාව යටපත් කිරීමෙන්-මකා දැමීමෙන්. ඔතන තමයි රහස. පාරභෞතිකය දන්නේ ඉන්ද්‍රියයන් බෙදීමෙන්, ශාරීරික ඉන්ද්‍රියයන්/මනස, මනස ස්වාධීන කරනවා. මේ බෙදීමේ මුළ -“trace” එක – සොයා ගත හැකියි.

පාරභෞතිකය ලෝකය නීචකරගන්නේ අනිච්චාවෙ භෞතිකය “සීමා” කිරීමෙන්-(තිරය). නමුත් මුළු පාරභෞතිකය-“සංකල්පීය” පිළිවෙලක් ගොඩනගා ඇත්තේ “සංකල්පීය නොවනා” ලෝකය මතයි. ශාරීරිකය වෙන් කරපු ඉන්ද්‍රීන් කයෙන් මනස ලෝකය අත් දකින්නේ. ඉන්පසු මේ සම්භවය මකලා, පාරභෞතිකය, අනත්ත, අසීමිත, සදාකාලික නිත්‍ය දෙකක් කරනවා. මේකයි පාරභෞතිකයෙ මායාව.

(2) ඩෙරීඩා විසංයෝජනය කරනා-සදාකාලික වෙනස ඇති කිරීමේ රහස හෙළිදරව් කරනවා (disclosure). නමුත් ඉන්පසු අළුත් ක්‍රමයක් හදන්නෙ නැහැ. ෆූකෝ කියන්නේ මට අනන්‍යතාවයක් දීල මාව ලේබල් කරන්න එපා, පොලීසිය අපේ හැඳුනුම්පත් (අනන්‍යතා සහතික) පරීක්ෂා කරනවා මදිද?
(3) ඩෙරීඩා බුද්ධ ධර්මය හරියට නොදන්නා නිසා ඉන්දියාවෙ හැම දර්ශනයක්ම ලෝගෝ කේන්ද්‍රීය කියලා හිතුවා. (බුද්ධාගම මම හිතන්නේ ලෝගෝ කේන්ද්‍රීය වෙලා ඇත්තේ පිරිමි ආධිපත්‍ය නිසා).

(4) ඩෙරීඩාට පෙනෙන්නේ වෙනස අන්තලීලවයි (infinite play of difference). ඒවා අනාවරණය කරනවා. ඔහුගෙ විවේචනය එතනින් නිමයි.

(5) ඩෙරීඩා පාරභෞතික ධර්මයන් ප්‍රතික්ෂේප කරනවා. මහුගෙ එක කෘතියක නම GLAS. Glass කියන්නේ මරණයක් දන්වන්නට කතෝලික පල්ලිවල ගහනා මළ සීනුව. “මම පාරභෞතිකයේ මරණයේ ඝන්ඨාව ශබ්ද කරමි”. වෙනස්කම් ස්වභාවධාර්මික වෙනස්කම් (ideology of difference) හැටියට මාරුවීමේ මිත්‍යාව හෙළිදරව් කරනවා. මේ දෘස්ටිවාදයෙන් ලෝකයේ ඇති යුද්ධ, ගැටළු, ඔහු විවේචනය කරන්නේ වක්‍රව, භාෂා විග්‍රහයෙන්-සාහිත්‍ය විග්‍රහයෙන්. නමුත් බුදුන් මෙන්, ඔහු වෙනස අන්‍යෝන්‍යතා කරගැනීමෙහි මානසික හේතුව කුමක්ද යන්න අවශ්‍ය ප්‍රමාණයට හදාරන්නේ නැහැ.

(6) බුදුන් පටන් ගන්නේ භාෂාවෙන්වත්, සාහිත්‍යයෙන්වත් නොවෙයි. අත්දැකීමෙන්. ඊට හේතුව මේකයි. ප්ලේටෝ සිට මාක්ස් සහ ඩෙරීඩා දක්වා බටහිර දර්ශනවාදියො තර්ක විද්‍යාව මගින් ඔවුන්ගේ අදහස් ඉදිරිපත් කරන්නේ. මේවා බුදුන් හැඳින්වූවේ “තර්කපරියත්ත” – කර්ක කිරීමෙන් හදාගත්තු සත්‍යතාවයන් හැටියට. බුදුන් තේරුම් කර දෙන්නේ ප්‍රායෝගික පර්යේෂණයෙන් දැන ගත්ත සත්‍යතාවයන් පමණයි. අවුරුදු හයක් විමසීම, පර්යේෂණ සහ අත්හදා බැලීම් වලට පස්සෙ දැනගත් දේවල්. ඔහුගෙ ඔළුවෙන් පමණක් නෙවෙයි මුළු දේහය තුළින්ම අත්දැකපු දේවල් ඔහුගෙ ධර්මය ඔළුවෙන් ගාතයට හෝ ආකාසයෙන් පෘථිවියට ගොඩ බැසුණු ධර්මයක් නොවෙයි.

මුළු ලිපිය සඳහා බලන්න සවිචාර

Advertisements